طراحی لوگو انتزاعی یا طراحی Abstract logo یک نوع لوگویی است که برای طراحی آن از شکلها و خطوط ساده و انتزاعی استفاده لوگو انتزاعی است.این لوگوها به صورت ساده و با کمترین تزیینات و جزئیات طراحی شدهاند و معمولاً شامل یک شکل ساده یا یک خط هستند که به شکل خلاصه و مفید، هویت و شناسایی شرکت یا برند را نشان میدهد.
در طراحی هویت برند و شرکت، استفاده از این نوع لوگوها به دلیل سادگی و قابلیت شناسایی بالا، بسیار محبوب است. این لوگوها که طور معمول در صنایع خلاق و فناوری مورد استفاده قرار میگیرند ، به دلیل طراحی ساده، قابل استفاده در انواع مختلف چاپی و دیجیتال هستند.
روشهای مختلف طراحی لوگو انتزاعی
استفاده از اشکال جامد
استفاده از طرحهای متقارن
استفاده از تکنیک تصویرسازی
استفاده از تکنیک ترکیبی
یک طراح لوگو باید در مورد ترکیب رنگ ها و انواع اشکال هندسی به منظور تأثیرگذاری بیشتر ، از دانش لازم وکافی برخوردار باشد.
هرچه طراحی لوگو ساده تر و مفهومی تر باشد، تأثیرگذاری آن افزایش می یابد.
اگر قرار است لوگو انتزاعی با بهره گیری از یک شکل هندسی طراحی شود باید رنگ آمیزی طوری باشد که پیام برندینگ به خوبی به مخاطبین منتقل شود.
خلاقیت یکی از اصول مهم طراحی لوگوی انتزاعی است. به طور قطع لوگو انتزاعی مستلزم خلاقیت بیشتری نسبت به سایر لوگوها می باشد. برای اینکه بتوانید هدف سازمان یا برندینگ خود را به خوبی بیان نموده و مشتریان بیشتری را جذب نمایید باید خلاقیت زیادی را به کار برید. و دانش کافی نسبت به اشکالی که در لوگوی انتزاعی به کار می رود و تاثیری که روی مخاطب می گذارد.
اصول طراحی لوگو انتزاعی
انتخاب طرح ساده
انتخاب طرح با ارزش
تحقیق در مورد برند
تطبیق پذیری لوگو انتزاعی
لوگوهای انتزاعی را میتوان به راحتی در بسیاری از برنامه ها مانند: سربرگ، یک فضای روباز، روی یک وسیله نقلیه و یا حتی بسته بندی محصول به کار برد. از همه مهتر اینکه تطبیق پذیری لوگو انتزاعی سبب می شود هیچ وقت کهنه و تکراری بنظر نرسد.مهم نیست که کسب و کار در چه مسیری صورت می گیرد چون یک لوگوی انتزاعی همیشه مرتبط با مشاغل باقی خواهد ماند زیرا به طور مستقیم هدف اصلی کسب و کار را منعکس نمی سازد.
مزایای استفاده از لوگو انتزاعی
یکی از مهمترین مزایای استفاده از این لوگو امکان به کارگیری آن برای هر کسب و کاری است. همه کسب و کارهای نوپا و جدید میتوانند لوگو انتزاعی را به عنوان لوگو اصلی خود انتخاب کنند . کسب و کارهای قدیمی نیز این امکان را دارند که با استفاده از این لوگو، دیدگاهی جدید در ذهن مشتریان ایجاد کنند. از دیگر مزایای استفاده از این لوگو میتوان به تطبیقپذیری آن اشاره کرد. این مسئله به معنی امکان تغییر لوگو با تغییرات و بروزرسانی کسب و کار است. برای مثال اگر زمینه فعالیت کسب و کار خود را تغییر دهید و قصد نمایش این تغییر در لوگوی خود را داشته باشید، لوگو انتزاعی به راحتی این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد.
برترین نمونهها از لوگو انتزاعی
شاید لوگو انتزاعی لوگویی به ظاهر جدید باشد اما جالب است بدانید که کسب و کارهای معروف، قدیمی و بزرگی از این سبک طراحی لوگو استفاده میکنند که از نمونههای آن میتوان به لوگو موفق هواپیمایی هما، شرکت خودروسازی سایپا و بانک صادرات در ایران و لوگو برندهای معروفی مانند اپل، نایک یا پلی استیشن در دنیا اشاره کرد.
بدون دیدگاه