طراحی لوگو وکتور

طراحی انواع لوگو وکتور


وکتور لوگو چیست؟ صفر تا صد لوگو وکتور

طرح‌های گرافیکی وکتور دارای دو نقطه‌ی دو بعدی است که توسط دیزاین مای لوگو طراحی و اجرا میگردد ، طراحی لوگو وکتور یکی از مشهور ترین و محبوب ترین نوع طراحی لوگو می باشد که به واسطه خطوط و منحنی‌ها و بر اساس معادلات ریاضی به هم دیگر وصل شده اند و شکل های جدیدی را ایجاد کردند و این مورد سبب می‌شود شما اندازه طرح ها را به راحتی عوض کنید بدون اینکه خدشه‌ای به کیفیت وارد شود.

مقایسه لوگو وکتور با Raster

از نوع های دیگر فرمت‌های گرافیکی لوگو، فرمت Raster است که در آن به جای نقاط و خطوط و منحنی‌ها از پیکسل استفاده شده است. فرمت‌های JPEG، PNG، و گیف‌هادر این گروه قرار دارند. این فرمت در مقایسه با فرمت وکتور به تغییر مقیاس حساس است و برای استفاده در ابعاد بزرگ از جمله بیلبوردها و … باید از فرمت وکتور استفاده شود.

وکتور به نسبت دیگر فایل‌های گرافیکی، فرمت‌های متفاوتی دارد

  • AI  فرمت مخصوص برنامه مشهور Adobe illustrator هست که بسیار رایج است. معمولاً برای مشاهده این فایل نیاز به نصب برنامه اضافی ندارید.
  • SVG  استفاده از این فرمت در گذشته کم بود ولی در عصر حاضر به بهترین و پر استفاده ترین فرمت تبدیل شده.
  • EPS. به عنوان استاندار ترین لوگو شناخته می شود.

امتیاز های وکتور لوگو  

  1. قابلیت ادیت و ویرایش

از قابلیت های دیگر وکتور لوگو این است که خیلی راحت می توانیم آن ها را تغییر دهیم یا ویرایش کنیم. برای همین در حالی که بعد تنظیم و طراحی فایل لوگو نیاز به درست کردن اشتباهات بود به راحتی میتوانید انجام دهید.

  1. بدون نیاز رزولوشن

در واقع وکتور لوگو خود را با رزولوشن دستگاهی که قرار است در آن استفاده شوند تطبیق می‌دهند.

  1. تغییر آسان مقیاس

از خوبی های وکتور این است که قابلیت استفاده در هر مقیاس و اندازه‌ای را دارد بدون اینکه آسیبی به کیفیت فایل لوگو وارد کند. شما یک وکتور لوگو را تا هر مقیاسی می‌توانید کوچک یا بزرگ کنید و هر چقدر نیاز بود زوم کنید، هیچ تغییری در کیفیت لوگو ایجاد نخواهد شد. از آنجائیکه از فایل لوگو در همه تبلیغات از جمله شبکه‌های اجتماعی، بیلبوردها، کارت ویزیت و… استفاده می‌شود، استفاده از وکتور لوگو منطقی‌تر و بهتر است.

  1. داشتن انعطاف پذیری فوق العاده

این ویژگی زمانی مفید و کاربردی است که از آنجا بیشتر برنامه‌ها فایل‌های رستر محور را حمایت و ساپورت می کند و همچنین بی نیاز به نصب برنامه‌ای که فایل وکتور را پوشش دهد، می‌توان فایل لوگو را باز و استفاده کرد.

در تمام پلتفرم و نرم افزار هایی که بر مبنای وکتور هستند، می‌توان فایل را به هر نوع فرمت گرافیکی تبدیل کرد که شامل فرمت‌های وکتور مانند AI، SVG، EPS و حتی PDF می شوند و همینطور می‌توان فایل را به فرمت‌های رستر از جمله JPEG، PNG، TIFF، GIF و… تبدیل کرد.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *