طراحی لوگو ترکیبی

طراحی انواع لوگو های ترکیبی


لوگو ترکیبی که با نام‌های دیگری همچون لوگو تلفیقی و یا لوگو تصویری متنی نیز شناخته می‌شود به سبکی از طراحی لوگو اشاره دارد که از ترکیب دو روش لوگو متنی (لوگوتایپ) و لوگو تصویری خلق می‌شود. به طور کلی برای طراحی لوگو با دو رویکرد اصلی یعنی لوگوهای مبتنی بر تصویر و لوگوهای مبتنی بر متن مواجه هستیم. لوگو مبتنی بر تصویر یا لوگو تصویری از یک نماد خاص و یا تصویر مرتبط جهت معرفی برند مربوطه به مخاطب استفاده می‌کند. لوگو متنی یا لوگوتایپ نیز تنها از نام برند تشکیل شده و موجب ماندگاری نام آن در ذهن مخاطبان می‌شود. برخی از مشاغل برای خلق نماد بصری خود یکی از این دو روش را انتخاب می‌کند اما طیف گسترده‌ای از کسب و کارها نیز خود را به این دو سبک محدود نکرده و لوگوی خود را با ترکیب این دو روش طراحی می‌کنند.

قابل درک برای تمامی مخاطبان

یکی از مهم‌ترین مزایای طراحی لوگو ترکیبی در مقایسه با سایر روش‌های طراحی لوگو این است که طیف گسترده‌ای از مخاطبان به راحتی می‌توانند با لوگوی شما ارتباط برقرار کرده و مفهوم آن را درک کنند. استفاده همزمان از نماد و تکست به شما کمک می‌کند تا بسیار راحت‌تر با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و پیام برندتان را به آنان انتقال دهید. گاهی مواقع ممکن است مخاطبان در مواجه با یک لوگو تصویری قادر به درک نماد بکار رفته در آن نباشند و یا در هنگام رویارویی با یک لوگوتایپ، مجذوب آن نشده و لوگوی شما را به عنوان لوگویی غیرخلاقانه درک کنند. اما زمانی که لوگوی خود را به صورت ترکیبی و با تلفیق این دو عنصر طراحی کنید به راحتی می‌توانید بر مخاطبان تاثیر گذاشته و آنها را با خود همراه سازید.

مناسب برای تمامی مشاغل

مزیت مهم دیگر این روش از طراحی که در تعریف لوگو ترکیبی نیز به آن اشاره کردیم، امکان استفاده از آن برای تمامی کسب و کارها است؛ یعنی این روش از طراحی لوگو مختص به برخی مشاغل خاص نبوده و برای استفاده از آن هیچ محدودیتی ندارید. معمولا برندهای فعال در حوزه زیبایی، ورزش، تکنولوژی، انجمن‌های اجتماعی، مراکز تفریحی، گردشگری و رستوران‌ها از طراحی لوگو تلفیقی برای خلق نشان و هویت بصری اختصاصی خود استفاده می‌کنند.
طراحی لوگوموشن مجموعه ستا

هزینه طراحی لوگوی ترکیبی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه طراحی لوگو ترکیبی به این بستگی دارد که کلمات چگونه طراحی می شوند و تصاویری که در کنار این کلمات قرار می گیرند تا چه حد خلاقانه طراحی می شوند. برای مثال اگر در لوگوی ترکیبی با قرار دادن چند کلمه ساده و تصاویری که چندان پیچیده نیستند بتوان مفهوم برند را رساند؛ آن شرکت مسلما هزینه کمتری را متحمل خواهد شد زیرا لوگوی طراحی شده دارای پیچیدگی خاصی نبوده و مفاهیم به راحتی در چارچوب کلمات و تصاویر مشخصی به نمایش گذاشته شده اند. اما اگر کسب و کار در مورد یک برند خاص محصولات الکتریکی باشد؛ طراح باید حتما از کلمات خاص و تأثیرگذار تصاویر منحصربفرد بهره گیرد تا بتواند مفهوم را به خوبی به مخاطبین انتقال دهد و بدین ترتیب هزینه طراحی لوگوی ترکیبی افزایش خواهد یافت. تفاوت لوگوهای ترکیبی با طراحی گرافیک و لوگوهای ایلاستریتیو طراحی لوگوهای ترکیبی illustrative و گرافیکی دو زمینه جداگانه هستند. اما گاهی اوقات تمایل به همپوشانی با یکدیگر دارند. به طور معمول طراحی گرافیکی بیشتر به عنوان یک هنر تجاری و illustrative به عنوان شاخه ای از هنرهای زیبا شناخته می شود. طراحی گرافیکی بیشتر مربوط به ارتباط با مخاطب و illustrative مربوط به یک تفسیر خلاقانه است. در حالی که طراحی لوگوی ترکیبی illustrative زمانی شکل غالب طراحی لوگو خلاقانه بوده، امروزه طراحی لوگو گرافیکی ترکیبی بخش عظیمی از فرهنگ معاصر را تشکیل می دهد. در حقیقت بسیاری از طراحی های گرافیکی به عنوان یک شکل هنری جدید در نظر گرفته می شوند که با طراحی لوگوی ایلاستریتیو متفاوت است.
طراحی لوگو دیزاین مای سایت
جمع بندی
لوگوی ترکیبی همانطور که از نام آن پیداست از تلفیق دو نوع لوگوی تصویری و نوشتاری خلق می شود لوگوی تصویری با توجه به پیامی که شرکت قصد دارد به مخاطب منتقل کند طراحی شده و لوگوی نوشتاری نیز با توجه به نام برند طراحی می شود. هماهنگ بودن طراحی هر دو قسمت با یکدیگر در طراحی لوگوی ترکیبی مهمترین بخش طراحی لوگوی ترکیبی محسوب میشود. مهمترین مزیت لوگوی ترکیبی جامع بودن آن است شرکت هایی که لوگوی ترکیبی طراحی می کنند باید بتوانند از هر بخش لوگو  به طور جداگانه بسته به نیاز خود استفاده کنند. به همین علت طراحی منحصربفرد هر بخش از لوگوی ترکیبی باید به نحوی باشد که علاوه بر اینکه پیام برند را در تلفیق هر دو نوع لوگو به خوبی منتقل می کند؛ کاربرد آن به طور جداگانه نیز همانقدر تاثیر گذار باشد. ایجاد هارمونی بین لوگوی تصویری و لوگوی نوشتاری در طراحی لوگوی ترکیبی نقش مهمی ایفا میکند. نحوه طراحی حروف، انتخاب فونت، انتخاب رنگ و سبک طراحی باید در هر دو نوع لوگوی نوشتاری و لوگوی تصویری هماهنگ باشد تا مخاطب را جذب کرده و تاثیر گذار باقی بماند. در صورت نیاز به مشاهده طرح های ما ، اینستاگرام ما را دنبال کنید.

سوالات متداول طراحی لوگوی ترکیبی

در طراحی لوگوی ترکیبی ، هارمونی ها چه نقشی دارند؟

ایجاد هارمونی بین لوگوی تصویری و لوگوی نوشتاری در طراحی لوگوی ترکیبی نقش مهمی ایفا میکند. نحوه طراحی حروف، انتخاب فونت، انتخاب رنگ و سبک طراحی باید در هر دو نوع لوگوی نوشتاری و لوگوی تصویری هماهنگ باشد تا مخاطب را جذب کرده و تاثیر گذار باقی بماند.

مزایای لوگوی ترکیبی چیست؟

طراحی لوگو ترکیبی ابزاری قدرتمند در جهت معرفی حرفه‌ای خود به مخاطبان هدف است؛ زیرا از مزایا و تاثیرات مثبت هر دو روش طراحی به طور همزمان بهره می‌برد. با طراحی لوگو ترکیبی می‌توانید خود را به طور کامل از رقبا متمایز سازید و تصویر ماندگاری از برند خود در ذهن مخاطبان ثبت نمایید.

چه برند هایی از لوگوی ترکیبی استفاده میکنند؟

عمولا برندهای فعال در حوزه زیبایی، ورزش، تکنولوژی، انجمن‌های اجتماعی، مراکز تفریحی، گردشگری و رستوران‌ها از طراحی لوگو تلفیقی برای خلق نشان و هویت بصری اختصاصی خود استفاده می‌کنند
5/5 - (235 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *