چرا طراحی لوگو تصویری؟ لوگو تصویری چه مزیت هایی دارد؟
لوگو تصویری می تواند ایده های خاص و معرفی خدمات و محصولات شرکت را موثرتر از متن معرفی نماید. کافی است که لوگوهای شرکت های معروف جهانی را در نظر بگیرید. این لوگوها با استفاده از طراحی لوگو تصویری یا لوگو نمادین می توانند بدون در نظر گرفتن زبان های قابل درک اقوام و نژادهای مختلف در جهان، هویت برند خود را به جهانیان معرفی کنند.
جذابیت بصری در طراحی لوگوی تصویری یا همان Visual Logo در مقابل طراحی سایر لوگوها بالاتر است و از این رو ماندگاری بیشتری نسبت به آنها دارند. و یکی از نکات مهم برقراری ارتباط با مخاطبین بحساب می آید. مشتریان ارتباط بهتری را با لوگو تصویری برقرار کرده و در نتیجه برند شرکت به صورتی ماندگار در ذهن آنها باقی می ماند.
لوگو تصویری و نقاط قوت آن
مخاطبین و مشتریان با چند بار تماس چشمی می توانند لوگو تصویری را به خاطر بسپارند و این یکی از ویژگی های طراحی لوگو تصویری است که آن را از سایر لوگوها متمایز ساخته است.
ارتباطات و گیرایی بصری در لوگوهای بصری نسبت به سایر لوگوها بخصوص لوگوهای ترکیبی راحت تر صورت می گیرد.
برخی رسانه ها مانند چک یا فکس دارای وضوح کمی هستند و بهره گیری از لوگوی تصویری در این موارد قابل تشخیص تر از سایر لوگوها می باشد.
تصاویر یا نمادهای رنگی در طراحی این نوع لوگو به راحتی می توان به نسخه سیاه و سفید تبدیل نمود. همچنین بازتولید و کاربرد این لوگوها در رسانه های مختلف بدون ویرایش و به راحتی صورت می گیرد.
نقاط قوت لوگوی تصویری
- به خاطر سپاری این لوگو در مخاطبان و مشتریان تنها با چند بار تماس چشمی
- ارتباط و گیرایی بصری بیشتر لوگو های آیکونیک و بصری نسبت به سایر لوگو ها بخصوص لوگوهای ترکیبی پیچیده تر
- قابل تشخیص روی برخی رسانه ها از جمله چک، فکس و … با وضوح کم و بهره گیری از لوگو تصویری در این موارد
- تبدیل آسان آیکون ها یا تصاویر رنگی به نسخه ی سیاه و سفید
- بازتولید و استفاده از این لوگو ها بر روی رسانه های مختلف بدون ویرایش
- ساخت نشان تجاری به آسانی از این لوگو ها (با آیکون منحصربفرد)
- مناسب برای شرکت های عرصه تکنولوژی، علوم نوین و استارت آپ ها
- قابلیت بازتولید در ترکیب های رنگی
- امکان جداسازی آیکون ها از دیگر لوگوها به جای لوگوی اصلی
نکات مهم در انتخاب و طراحی لوگو تصویری
لوگوی تصویری و نقاط ضعف آن
در این بخش ازمقاله ی طراحی لوگوی تصویری به معایب این نوع لوگو پرداخته می شود .
طراحی لوگوی تصویری باید توسط افراد متخصص صورت گیرد.
این نوع طراحی به دلیل درجه سختی بالا فقط میتواند توسط افراد حاذق صورت گیرد.
نهاد های عمومی مانند نهاد های نظامی، تیم های ورزشی و غیره به ندرت از این سبک طراحی استفاده میکنند.
یک لوگو باید به قدری ماهرانه طراحی شود که بتواند به خوبی پیام مورد نظر را به مخاطبان القا کند.
نتیجه گیری
استفاده از لوگوی تصویری همان طور که گفته شد امری رایج و شاید رایج ترین نوع طراحی LOGO باشد و خیلی از شرکت های بزرگ بعد از مدتی لوگوی تصویری و متن کنار آنرا تبدیل به تنها یک لوگو مختصر به تصویر میکنند که به دلیل شناخته شدن آن تصویر پیام را به مخاطبان میرساند.
طراحی لوگوی تصویری توسط تیم طراحان کانون تبلیغاتی گراف یکی از پر طرفدارترین گونه های طراحی Logo است که بازخود مثبتی نیز از سمت مشتریان داشته است. طراحان مجموعه در ابتدا شروع به بررسی و شناخت صنف کاری مشتریان و رقبا کرده و بعد از آن با در اختیار گذاشتن داده های بررسی شده به مشتری و همفکری با مشتریان شروع به اجرای طرح و ایده های خود می کنند.
مشاهده نمونه کار های ما در اینستاگرام
بدون دیدگاه