خدمات طراحی لوگو

يک نوع از لوگو ها، لوگو تایپ است فقط با نوشتار سرو کار دارد و از حروف و حرکات تشکيل شده‌است. در لوگوتايپ تصاوير استفاده نمي شود ولي انوع فونت و انوع طراحي با طرح هاي متنوع مي تواند انواع زيادي از لوگو ها را تشکيل دهند. معمولاً نام برند يا شخص يا شرکت در لوگو تایپ است که با فونت و طراحي خاصي ساخته‌مي‌شود و در حالي که خوب طراحي شود به سرعت برند را به بازار هدف معرفي مي‌کند. از جمله لوگوتايپ‌هاي مطرح در جهان شامل ديزني، فيسبوک، سوني، وايو هستند که با طراحي خاص و منحصر بفرد خودشان موفقيت‌هاي بزرگي براي برندشان داشته اند.

اصول طراحي لوگو تایپ چيست؟

همين که انتخاب کرديد از لوگوتايپ براي طراحي لوگوي برندتان استفاده کنيد، بايد با اصول طراحي اين نوع لوگو آشنا باشيد و با قوانين استاندارد طراحي لوگوتايپ انجام دهيد. طراحی لوگو به صورت حرفه ای توسط شرکت دیزاین مای لوگو انجام میگیرد ، کافیست به نمونه کار های ما مراجعه کنید.

1) لوگوتايپ را با خوشنويسي اشتباه نگيريد

ما در خوشنويسي حروف و کلمات به صورت زيبا مي نويسيم اما به خوانا بودن اين حروف و کلمات اهميت چنداني نمي دهيم. در اصل خوشنويسي از تعدادی اصول هندسي براي زيباتر کردن نوشته و متن استفاده مي‌کند که احتمالا خوانا نيستند. ولي در طراحي لوگوتايپ قطعا بايد به خوانا بودن و نوشته‌ها توجه شود.

2)انتخاب فونت

فونتی که شما برای لوگوتایپ انتخاب کردید، اصلی ترین آرمانی است که ظاهر لوگوی شما را تعیین‌کرده و در واقع می تواند دلیل موفقیت یا شکست لوگوی طراحی‌شده شما باشد.

ویژگی های فونت لوگو تایپ:

استفاده از فونت خوانا در طراحی لوگوتایپ یک امر ضروری است. همینطور اولین و مهمترین اصلی است که در طراحی لوگو تایپ بیاد آن را در اولویت خود قرار دهید. اگر خواندن‌نام یک برند سخت باشد، مطمئن باشید در معرفی به بازار موفق عمل نخواهد کرد.
فونت لوگو تایپ باید به حوزه فعالیت شما مربوط باشد. راحت به خاطر سپرده شود که بتواند به خوبی عمل کند. به عنوان مثال در حوزه کودکان، فونت‌های مخصوصی برای آن ها هست که نمی‌توان از آنها برای رده سنی بزرگسالان استفاده کرد و یا بقیه فونت‌ها حالت کلاسیک و جدی دارند و بسیاری دیگر برای زمینه‌های غیرجدی و سرگرمی مناسب هستند.
زیرا عنصر های قابل دید لوگوتایپ یا لوگوی نوشتاری تنها با نوع فونت، رنگ و تایپوگرافی محدود‌شده، اینکه طراحی آن خاص و منحصر به فرد باشد اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای موفق عمل کردن یک لوگوتایپ نیاز است طراحی منحصر بفرد و متفاوتی به نسبت رقیب هاتون داشته باشید.

3)رنگ لوگوتایپ

رنگ آن از دیگر ویژگی مهم لوگوی نوشتاری است که باید به درستی انتخاب کنید. همانطور که مقاله های روانشناسی زیادی در مورد رنگ بیان‌شده، باید پیام هر رنگ را بدانید و مربوط با شخصیت و ماهیت و رده سنی و نوع محصول و خدمات برندتان بهترین نوع رنگ را انتخاب و اجرا کنید.
بیشتر از دو رنگ را در طراحی لوگوتایپ استفاده نکنید و سعی کنید رنگ های مناسب و مکمل با هم دیگر انتخاب کنید.

4)اندازه لوگوتایپ

لوگوتایپ‌ها از آن رو که از نظر اندازه در هز زمینه‌ای قابل استفاده نیستند حتماً باید بعد از طراحی از نظر ابعادی چک شوند هم در هر قالبی قابل استفاده باشند و هم خوانا باشند.

مزایای لوگوتایپ

لوگو می تواند انواع مختلفی داشته باشد که با توجه به نوع ویژگی هایی که در آن‌ها به‌کار‌رفته با هم دیگر متفاوت هستند. اینکه کدام نوع لوگو را برای یک برند انتخاب بهتری است، مدیران و موسسان آن برند است که با توجه به نوع و هویت برند، شخصیت برند، محصولات یا خدمات آن برند و… تعیین می‌شود. که هر کدام مزایایی دارند و مزایای لوگوی نوشتاری یا لوگوتایپ شامل نوشته های زیر است:

راحت و سریع نام تجاری برند را بر سر زبان‌ها می اندازد و در کنار معرفی کالا، باعث می شود برند را در ذهن همه ماندگار باشد.

با طراحی منحصر به فرد احتمال موفقیت برند را بیشتر می کند و در برندسازی بسیار موثر است.

اگر راحت به خاطر سپرده‌شود یعنی به خوبی طراحی شده‌است، این یک عمل موفقیت آمیز محسوب می شود.

معایب لوگوتایپ

معایب لوگوی نوشتاری شامل نوشته های زیر می باشد

  • در هر فضایی به خوبی جا نمی گیرد ( با شرکت دیزاین مای لوگو ، این عیب به حداقل میرسد )
  • نمی توان خیلی ابتکار و خلاقیت در آن ها دید
  • برخی کلمات نسبت به بقیه لغات بهتر جواب می‌دهد

برند هایی که لوگوتایپ برای آن ها بهترین گزینه است:

  • برندهای جدید که نیاز دارند عمیق و فوری در ذهن مردم جا باز کنند
  • برندهایی که آشنا‌شده با نامشان زمینه فعالیتشان را برای بقیه مشخص کند
  • برندهای رسمی مثل برندهای مالی یا حقوقی

سوالات متداول لوگو تایپ

طراحی لوگوتایپ یا طراحی لوگوتصویری، کدام راحت تر است؟

این که طراحی لوگوی نوشتاری راحت تر از سایر انواع لوگو است، یک دیدگاه اشتباه است . لوگو تایپ و دیگر لوگوها از لحاظ انتخاب رنگ، بررسی اندازه و طرح و طراحی وجهه مشترکی دارند ولی لوگوتایپ عمراه با همه این‌ها، نیازمند انتخاب تایپوگرافی هم هست و موفقیت یک آرم نوشتاری جایی مشخص می‌شود که نوع تایپوگرافی آن با ویژگی های برند هماهنگ و مناسب باشد.

لوگوتایپ فارسی طراحی شود بهتر است یا انگلیسی؟

محدودیتی در انتخاب زبان برای طراحی لوگوتایپ وجود ندارد و یک امر کاملاً انتخابی است. در واقع با حروف زبان فارسی هم می‌توان به گونه ای استفاده کرد که با آن لوگوتایپ‌های زیبا و ماندگاری طراحی کرد . مانند لوگوی شرکت زمزم. اگر بخواهید در سطح بین‌المللی به برندتان فکر کنید، بهتر است از لوگوی انگلیسی استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *